dissabte, 23 d’abril del 2011

Estació de França (23 d’Abril de 2011)

imageÉs la segona estació més important de Barcelona, després de Sants, per ser capçalera dels trens de Llarga Distància que es dirigeixen cap a França i ser capçalera de bona part dels regionals que provenen del sud i l'est de Catalunya. Però és la gran estació de Barcelona, ja no pel nombre de trens que hi circulen actualment, sinó per l'espectacular i monumental arquitectura.

El nom d'Estació de França era usat anteriorment a la construcció de l'actual edifici de 1929. L'empresa Camins de Ferro de Barcelona a Girona, fundada el 1862, es fusionà l'any 1875 amb la Companyia del Ferrocarril de Tarragona a Barcelona i França (TBF). El 20 de gener del 1878 va inaugurar el tram fins a Portbou creant la connexió internacional amb França.

L'actual Estació de França fou dissenyada per l'arquitecte Pedro Muguruza, construïda per la Companyia dels Ferrocarrils de Madrid a Saragossa i a Alacant, i fou inaugurada per Alfons XIII l'any 1929 en motiu de l'Exposició Internacional. Els edificis envolten les vies en forma d'"U" i en ells s'usen materials luxosos com marbre, bronze, vidrieres decoratives, etc.

Les dotze vies i set andanes situades dins la "U" estan cobertes per dues marquesines metàl·liques de 29 metres d'alt i 195 metres de longitud que a més en bona part descriuen una corba a l'esquerra. Completen les instal·lacions de l'estació dues vies amb andana ja a la part exterior de la marquesina i diverses vies d'estacionament. A més a més, a la sortida de l'estació i a l'esquerra del túnel de la línia general hi ha un altre túnel per al manteniment dels trens.

Aquest catxé el vam atacar la nena i jo. L'hem trobat ràpidament, únicament hem hagut d’esperar que una manada de geomugles marxés per loguejar amb seguretat pel catxé. Tot i que es visible fent una mirada “geocatxera” es fusiona molt bé amb l'entorn.

 

Per veure més detalls d’aquest catxé prem aquí